Els fundadors i general mànagers de BlaBlacar, Cabify, SocialCar i Drivy han insistit aquest dijous en l'Automobile Barcelona que el cotxe ha passat de ser una propietat a un servei de mobilitat que poden aprofitar milions de persones al món. Davant de professionals del sector de l'automòbil, els experts en mobilitat col·laborativa han explicat que els serveis que ofereixen les companyies per compartir cotxe ja s'han assentat en la societat i han valorat en més de dos milions d'usuaris els que utilitzen aquest tipus de serveis a Espanya.

El general mànager de Cabify, Oriol Sanleandro, ha assegurat que la major part dels usuaris d'aquestes companyies són joves que busquen alternatives i que comparen preus per veure com poden viatjar o transportar-se de la manera més barata possible: "els joves volen tenir opcions per elegir". A més, ha remarcat que les empreses de mobilitat col·laborativa tenen per objectiu fer de les grans ciutats espais "més sostenibles i menys congestionats", per la qual cosa aposten per compartir cotxe en qualsevol moviment.

"No pot ser que al matí vegem milers de cotxes entrant a Barcelona que només contenen una persona a l'interior", ha asseverat.

Preus fixos davant de necessitats diàries

El general mànager a Espanya i Portugal de BlaBlaCar, Jaime Rodríguez, ha assegurat que ja hi ha milers de persones que utilitzen cada dia aquest tipus de serveis a Espanya per anar a la feina o per a qualsevol altra necessitat diària, subratllant que els preus d'aquestes companyies solen ser fixos i econòmics.

En aquest sentit, la fundadora de SocialCar, Mar Alarcón, i el director executiu de Drivy, Paulin Dementhon, han coincidit que la societat "busca flexibilitat, immediatesa i senzillesa" quan reclamen els serveis de les companyies de mobilitat col·laborativa, de manera que han desenvolupat sistemes informàtics que faciliten als usuaris contractar qualsevol servei.

"La tecnologia és vital per a aquest tipus d'empreses", ha explicat Alarcón, mentre que Dementhon ha explicat que cada cotxe que s'ha unit a la seva companyia ha d'incorporar alguns dispositius electrònics per millorar l'experiència dels clients. La fundadora de SocialCar també ha incidit en la importància que els usuaris puntuïn els conductors o els serveis que han sol·licitat per crear una "gran xarxa d'opinions" i que, en el futur, hi pugui haver una plataforma com TripAdvisor centrada en la mobilitat col·laborativa.