Bankia ha guanyat 514 milions d'euros en la primera meitat de l'any, un 6,7% més que en el mateix període de 2016, gràcies a l'augment del negoci, el control de costos i les menors provisions per la baixada de la morositat.

El conseller delegat, José Sevilla, destaca en un comunicat la forta empenta de l'activitat comercial, ja que Bankia ha concedit en sis mesos 893 milions en hipoteques, més que en tot 2017, i el 30% d'aquestes a nous clients. El crèdit al consum ha crescut un 20%, fins als 842 milions, i també ha augmentat amb força el finançament a pimes, amb un creixement del nou finançament del 27,9%, amb el que el saldo de crèdit sa a empreses creix en uns 450 milions, fins a 29.500.

La solvència de l'entitat millora, amb una ràtio de capital CET1 "fully loaded", és a dir, tenint en compte els futurs requeriments de Basilea III, del 13,82%, davant el 13,02% que tenia al tancament de 2016. Bankia redueix en més de 1.100 milions el volum d'actius no rendibles i el saldo de morosos es redueix en 922 milions en la primera meitat de l'any, amb la qual cosa la morositat baixa el 9,1%, davant el 9,8% del tancament de 2016, amb una cobertura del 53,9%.

Les expectatives

Els comptes de Bankia baten les expectatives dels analistes i porten la rendibilitat sobre fons propis al 8,6%, davant el 8,2% del primer semestre de 2016. Els baixos tipus d'interès, amb l'euríbor en negatiu, unit al menor rendiment de les carteres de deute expliquen que el marge d'interessos es reduís un 11,4%, fins a 995 milions, però les comissions van créixer un 4,7%, fins a 425 milions, malgrat que el banc va eliminar aquests càrrecs als clients amb ingressos domiciliats.

El repunt s'explica pels ingressos més grans per utilització de targetes, mitjans de pagament i valors, segons matisen des de Bankia. L'entitat va carregar contra el compte una aportació al Fons Únic de Resolució de 54 milions, però la cartera de renda fixa va ajudar que els resultats per operacions financeres (ROF) aportessin 262 milions i el marge brut va quedar en 1.648 milions, un 2,3% menys.

Les despeses d'administració es van reduir un 2,8% en el primer semestre, fins a 764 milions, amb el que l'eficiència, una vegada descomptats els ingressos per operacions financeres, es va situar en el 46,4%, lleugerament millor que el 46,6% a tancament de juny de 2016. La combinació d'ingressos i despeses fa que el benefici abans de provisions sigui de 884 milions, un 1,8% menys en taxa interanual i va permetre que la dotació a provisió ascendís a 238 milions.

El benefici abans d'impostos va ser de 693 milions, un 8,4% més, que en termes nets es queda en 514 milions, un 6,7% superior.

Una relació "multicanal"

Sevilla es mostra molt satisfet amb la resposta dels clients als canvis de l'entitat, destaca que el 40% tenen ja una relació "multicanal" amb Bankia i estan cada vegada més satisfets amb el servei que reben. "Això es tradueix en què els nostres clients augmenten la seva relació amb Bankia i que cada dia la xifra de nous clients creix", afegeix. En els últims dotze mesos s'han sumat 107.000 usuaris, amb més de 100.000 nòmines i pensions.

A més, 473.000 clients compten ja amb un gestor personal a distància i, segons els informes per al sector d'una consultora, la satisfacció de la clientela està en màxims històrics.