American Airlines ha presentat públicament el seu nou vol de Barcelona - El Prat a Chicago. Aquest nou servei que s'enlairarà el pròxim 6 de maig amb un Boeing 787-8 Dreamliner oferirà més de 3000 places setmanals entre totes dues ciutats.  "El llançament del nou servei entre Barcelona i Chicago representa el compromís permanent d'American amb el mercat espanyol", ha assegurat el director regional de Vendes d'American Airlines per a Espanya i Portugal, José A. Blázquez.

American Airlines VC

En aquest sentit, ha anticipat que la companyia preveu créixer un 15% en volum de passatgers a El Prat al llarg d'aquest 2017. Tot plegat gràcies a Chicago però també als altres quatre vols intercontinentals que l'aerolínia més gran del món ja opera a la capital catalana: Nova York, Miami, Philadelphia i Charlotte. Tal i com ha recordat el cònsol general dels EUA a Barcelona, Marcos C. Mandojana, ja hi ha 9 ciutats nord-americanes connectades amb l'aeroport de Barcelona. Motius més que suficients per presagiar "un gran any al Prat i a les seves connexions."

Fairplay amb Level

Davant l'auge de companyies low cost com Level o Norwegian, Blázquez ha defensat que American Airlines es diferencia amb serveis business class, reserva de seients, menjar o sistema d'acumulació de punts, entre d'altres. "Level és una aerolínia germana per nosaltres. Formem part de la mateixa aliança Oneworld que inclou IAG i tenim models de negoci totalment diferents", ha remarcat. 

La disputa pels vols intercontinentals entre Estats Units i Barcelona segueix més present que mai. Ara bé, American Airlines no pretén "en principi" fer ombra a Level en el seu servei des de Barcelona a la costa est americana. I és que segons Blázquez, "Level és complementària, suposa una competència sana i el fet que entrin nous operadors estimula els tràfics". Més connexions per a la capital catalana sota la filosofia del fairplay entre aerolínies.