L'aeroport del Prat continua fent-se gran i establint-se com a hub internacional, sobretot gràcies a l'increment del nombre de passatgers i d'operacions que han anat creixent en els darrers anys i que, a més, s'ha mantingut durant 14 mesos consecutius creixent per sobre de l'aeroport de Barajas-Adolfo Suárez.

Ara, els usuaris de tot el món han dit la seva sobre els aeroports internacionals i molts tenen clar que el Prat és un dels millors, concretament el setè; i el situen una posició per davant de l'aeroport de Barajas-Adolfo Suárez. El primer ha estat qualificat amb un 7,9 i el segon amb un 7,81.  Així es desprèn d'una enquesta realitzada per AirHelp, l'startup que ajuda els passatgers de tot el món afectats per un retard o una cancel·lació d'un vol a rebre les compensacions corresponents.

Amb un notable, el Prat s'ha posicionat com un dels millors aeroports internacionals i ho ha fet gràcies a la seva puntualitat, valorada amb un 7,9; la qualitat i el servei, amb un 8; i la valoració dels passatgers amb un 7,6. 

Es tracta d'un aeroport que s'està enfilant en els rànquings mundials com a aeroport de referència i ara més que mai gràcies a totes les aerolínies que han decidit apostar per Barcelona i inaugurar diferents vols intercontinentals directes. 

Més turisme

De fet, gràcies a aquest creixement sense aturador, el turisme s'ha incrementat, i ho continuarà fent, al llarg d'aquests anys. El president de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges, Martí Sarrate, ho ha assegurat així a El Nacional, i ha recordat que "estem agafant a Madrid". Fonts de l'Aeroport del Prat no s'han volgut posicionar en aquest sentit perquè ells ja realitzen enquestes sobre l'experiència de l'usuari, però sí que han subratllat que això "és una molt bona notícia".

La puntuació de la qualitat del servei es basa en Skytrax, un índex que mesura la qualitat de més de 500 aeroports internacionals, mentre que per realitzar la valoració dels passatgers s'han basat en l'opinió a Twitter de passatgers que han volat des de o a Barcelona.

I és que és l'usuari, precisament, qui gaudeix o pateix la gestió de les infraestructures i pel Prat hi passen més de 44 milions de passatgers l'any. Passatgers que també han puntuat les aerolínies. La millor, sempre segons l'opinió dels usuaris, és Vueling amb un 7,6; i la pitjor és Ryanair amb un 5,2.