Abertis ha obtingut un benefici net de 415 milions d'euros en el primer semestre de 2017, el que suposa un 18,63% menys que en el mateix període de l'any passat. Un resultat que coincideix amb l'OPA de la italiana Atlantia sobre Abertis ja admesa a tràmit pel regulador alhora que ACS no descarta en absolut una contraopa per afegir-se a la cursa pel grup d'infraestructures. 

Tornant, però, a les xifres, la companyia dirigida per Francisco Reynés ja ha posat de manifest que el resultat d'aquesta primera part de l'any no és comparable amb el del primer semestre del 2016. I és que aquests sis primers mesos de l'exercici no compten amb l'impacte extraordinari positiu de 293 milions registrat al gener de 2016 per l'actualització de valor de l'Autopista Central de Xile. En aquesta operació es va passar del 50% al 100% del capital. Sense això, el benefici del grup d'infraestructures hauria crescut ara un 19%.

Més tràfic

Mentrestant, els ingressos sí que han millorat "de forma significativa" fins els 2.698 milions, el que implica un 20% més per "la millora generalitzada el tràfic" en el conjunt d'autopistes així com també per les noves adquisicions que s'han realitzat, en especial la compra de participacions a la Sanef (França) i A4 Holding (Itàlia). De la mateixa manera, l'Ebitda (benefici abans d'impostos, amortitzacions i interessos financers) ha crescut un 17% fins els 1.757 milions. 

De fet, el tràfic a la xarxa d'infraestructures d'Abertis ha augmentat en tots els mercats europeus. Sense excepció. Destaca especialment Espanya amb un 5,9% més però també Itàlia o França amb un 3,9% i un 1,9% més, respectivament. Paral·lelament, Xile ha crescut un 4,8% i mercats importants com Brasil o Índia, per sobre del 2%. 

Més inversió que en tot el 2016

Més enllà de la OPA, Abertis ha invertit i molt aquests primers sis mesos de l'any. En concret, 2.820 milions en operacions de creixement internacional. O el que és el mateix, 220 milions més en el primer semestre que en tot el 2016. Més inversió per consolidar-se a França, Brasil, Itàlia o l'Índia i obtenir així un "equilibri més gran" de la cartera global creixent en marcs estables de concessions. 

Alhora, Abertis ha apostat una vegada més per la col·laboració público-privada en el sector de les autopistes i ha signat acords per un total de 1.897 milions d'inversió addicional compromesa a futur per tal de millorar la xarxa viària de França, el Brasil i l'Argentina. 

Tot i trobar-se en plena OPA amb possibilitats de què no sigui la única, el grup d'infraestructures segueix amb la seva activitat quotidiana tractant d'aprofitar cadascuna de les oportunitats d'inversió que se li presenten.