El president d'Abertis, Salvador Alemany, veu dificultats al model de vinyeta que estudia la Generalitat per substituir el sistema actual de peatges. Així ho ha dit a El matí de Catalunya Ràdio, en què ha explicat que aquest model, basat en el pagament per temps d'ús, no permetria disposar de diners al moment i no queda clar qui l'hauria de pagar.

El president d’Abertis s'ha mostrat més partidari de l'eurovinyeta que defensa el Ministeri de Foment, en què es paga per recorregut. Mentrestant, considera el següent de la proposta catalana: "Té moltes dificultats i jo estic més a favor, òbviament, de la distància recorreguda".

A parer seu, aquesta "és l’alternativa europea a l’eurovinyeta i que està orientada a la sostenibilitat", motiu pel qual creu el següent: "Ha de ser el sistema perquè nosaltres en això podríem arribar a ser neutrals, ara, tècnicament, encara s’hi ha de treballar molt".

Greuges territorials

Alemany també creu que el model de vinyeta provocaria greuges territorials i ha deixat clar que la decisió final acabarà sent política i no de la concessionària.

El Govern estudia un model homogeni, àgil i que es pugui implantar aviat pel pagament de vies d'alta capacitat. Són els criteris amb què treballa la Generalitat de cara a definir la manera d'afrontar el cost de les autopistes quan s'acabin les concessions dels peatges. El sistema que proposa és una vinyeta que permeti circular per tota la xarxa viària. 

El president d'Abertis també ha dit que el cost de mantenir una autopista com l'AP-7 és de 220.000 euros per quilòmetre cada any. Pel que fa a l'anunci del govern espanyol d'inversions en infraestructures a Catalunya, s'hi ha mostrat escèptic assegurant que a Madrid "són menys conscients que aquí que van cap al xoc institucional", així com que "anuncis d'aquest tipus tenen una penetració ciutadana petita" perquè "cal veure-ho sobre el terreny".