Facebook tindrà el número de telèfon dels usuaris de Whatsapp, a més d’informació entorn a la freqüència amb què utilitzen el servei de missatgeria instantània. Això ha informat aquesta setmana Whatsapp, que és propietat de Facebook des de 2014.

"Com a empresa filial de Facebook, en els pròxims mesos començarem a compartir informació que ens permeti coordinar-nos més bé i amb això millorar l'experiència entre serveis. És una pràctica típica entre companyies que són adquirides per altres", explica Whatsapp al seu comunicat.

Imatge: Shutterstock

L’objectiu de la mesura és millorar l’eficàcia publicitària –els anuncis passaran a ser més rellevants per als usuaris–, a més de poder suggerir possibles amics i, d’altra banda, combatre abusos i missatges no desitjats a Whatsapp.

Amb tot, altres filials que pertanyen a Facebook, com Instagram, també podran utilizar la informació de Whatsapp per a “activitats diverses”.

Imatge: Shutterstock

Els usuaris de Whatsapp podran negar-se a que les seves dades s’usin per a “millorar experiències respecte d’anuncis i productes”, però no a que Facebook conegui el seu número de telèfon o patrons d’activitat a Whatsapp.

Els "Whatsappers" rebran a partir d’aquesta setmana una notificació amb els nous termes de privadesa, que tindran 30 dies per acceptar, si volen seguir usant l’aplicació.