Facebook tindrà el número de telèfon dels usuaris de Whatsapp, a més d’informació entorn a la freqüència amb què utilitzen el servei de missatgeria instantània. Això ha informat aquesta setmana Whatsapp, que és propietat de Facebook des de 2014.
"Com a empresa filial de Facebook, en els pròxims mesos començarem a compartir informació que ens permeti coordinar-nos més bé i amb això millorar l'experiència entre serveis. És una pràctica típica entre companyies que són adquirides per altres", explica Whatsapp al seu comunicat.
L’objectiu de la mesura és millorar l’eficàcia publicitària –els anuncis passaran a ser més rellevants per als usuaris–, a més de poder suggerir possibles amics i, d’altra banda, combatre abusos i missatges no desitjats a Whatsapp.
Amb tot, altres filials que pertanyen a Facebook, com Instagram, també podran utilizar la informació de Whatsapp per a “activitats diverses”.
Els usuaris de Whatsapp podran negar-se a que les seves dades s’usin per a “millorar experiències respecte d’anuncis i productes”, però no a que Facebook conegui el seu número de telèfon o patrons d’activitat a Whatsapp.
Els "Whatsappers" rebran a partir d’aquesta setmana una notificació amb els nous termes de privadesa, que tindran 30 dies per acceptar, si volen seguir usant l’aplicació.