Després que l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aprovés al gener un paquet de 33 mesures destinat a reduir el nivell de contaminació atmosfèrica a la metròpolis, entre elles prohibir a partir del desembre la circulació dels vehicles més contaminants durant els episodis de més contaminació i a partir del 2019 de forma permanent, ara l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat han acordat augmentar el servei de Metro quan coincideixi amb la reducció del trànsit.

Sobretot, es reforçarà el servei de la L1 i la L5 en hora punta, és a dir, de 7 a 9.30 hores del matí i de 17 a 19 hores a la tarda. També s'incrementarà el servei d'algunes línies d'autobus TMB, mentre que la T1 del tramvia posarà en circulació unitats dobles de vagons per guanyar capacitat. El Trambesòs comptarà amb més freqüència de circulació, mentre que el Trambaix reduirà l'interval de pas fins els 4 minuts.

Els Ferrocarrils Catalans de la Generalitat (FCG) incrementarà la seva freqüència de pas en la línia del Vallès i del Llobregat-Anoia i, també, posarà vagons amb el doble de capacitat.