La plataforma Airbnb ha retirat l’anunci d’un pis de la Barceloneta que tenia anunciat a la seva pàgina web després que la propietària hi hagi reservat una nit i n’hagi canviat el pany per denunciar que l’inquilí l’estava rellogant com a apartament turístic.

En un comunicat, la companyia ha assegurat que es tracta d’un “incident aïllat” i “estrany” i ha dit que està investigant els fets “activament”. Airbnb ha argumentat que “pren les accions necessàries davant de qualsevol incidència” de la qual té coneixement.

A més a més, des de la plataforma es “demana a tots els amfitrions que certifiquin que tenen permís per anunciar el seu i se’ls recorda que comprovin i segueixin les lleis locals abans de pujar el seu anunci al llarg d’un any”. “Aquestes clàusules estan molt clares en els nostres termes de servei i en la nostra pàgina sobre ser amfitrions responsables”, ha assegurat Airbnb.

La plataforma també ha explicat que “per ajudar que la nostra comunitat estigui basada en la confiança i la seguretat, hem publicat els nostres ‘Estàndards i expectatives’, als quals els nostres amfitrions i hostes han d’adherir-se”.

En el mateix comunicat, Airbnb ha recordat que, quan rep notificacions d’incidents d’aquest tipus, facilita un procés per a fer-les arribar als amfitrions.